Retourneren

Het kan natuurlijk zo zijn dat u wilt terugkomen op uw aankoopbeslissing. Na aankoop van een artikel in onze webshop heeft u dan ook de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen, binnen 14 dagen, te ontbinden. In de praktijk betekent dit dat, nadat u uw artikel heeft ontvangen, u nog 14 dagen bedenktijd heeft om de overeenkomst te ontbinden. U hoeft hiervoor geen reden aan te geven. U heeft dan 14 dagen de tijd het product terug te sturen. Het is echter van groot belang dat u het artikel en alle geleverde toebehoren – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat, ongeopend en onbeschadigd in de oorspronkelijke verpakking retourneert. Is dit niet het geval dan dan zullen we hiervoor kosten in rekening brengen.

 Het retour formulier kunt u hier vinden.

In de bovengenoemde retour in goede orde is ontvangen zal het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen naar het door u vermelde rekeningnummer worden over gemaakt. Kosten voor het retour zenden zijn wel voor eigen rekening.

Wilt u het artikel retourneren omdat het bij ontvangst beschadigd en/of defect is, dan is het van belang dat u ons hierover zo snel mogelijk informeert.

Artikelen, die u via Zoef Robot heeft gekocht, kunnen zonder opgaaf van redenen worden geruild en/of retour genomen. Wij verzoeken u vriendelijk om bij het retourneren van het artikel de volgende instructies in acht te nemen:

  • U download het retourformulier hier en vult deze geheel in.
  • U stuurt het artikel met het ingevulde retour formulier binnen 14 dagen terug naar het adres zoals vermeld op het retour formulier.
  • De kosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.
  • U dient het artikel – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking, ongeopend en onbeschadigd te versturen.
  • Het artikel is compleet en zonder gebruikssporen.
  • Onder het artikel vallen tevens alle bijgeleverde accessoires en eventueel geleverde extra's.
  • U dient uw aankoopbewijs (factuur) mee te sturen.
  • U mag het artikel alleen uitproberen met als voorwaarde dat er geen gebruikerssporen en/of beschadigingen ontstaan.
  • Indien er sprake is van waardevermindering ten gevolge van een beschadiging, dan kan deze waardevermindering in rekening worden gebracht bij u als consument.

De klant is gehouden de te retourneren artikelen op eigen kosten te verzenden, dit kan per post verzonden worden, (De te retourneren artikelen) dienen te allen tijde voldoende te worden gefrankeerd, onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden NIET in ontvangst genomen en derhalve NIET gecrediteerd.