Garantie & Klachtenafhandeling
Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en doen er uiteraard alles aan om uw bestelling in perfecte staat bij u af te leveren. Toch kan het helaas voorkomen dat er tijdens het transport iets misgaat of dat er een ander probleem optreedt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Garantievoorwaarden
Wanneer u een gebrek constateert, dient u dit volgens de wet binnen twee maanden na ontdekking aan ons te melden. Valt het gebrek binnen de garantievoorwaarden, dan zorgen wij kosteloos voor vervanging of reparatie van het product.
Voor onze robots geldt een garantietermijn van twee (2) jaar na ontvangst van het product, met uitzondering van onderstaande gevallen. Binnen deze periode garanderen wij dat het product vrij is van materiaal- en fabricagefouten.
Indien het product niet aan de garantiestandaard voldoet, zullen wij het binnen een redelijke termijn kosteloos repareren of vervangen.
Wat valt niet onder de garantie?
De onderstaande situaties en onderdelen vallen buiten de garantie:
Uitzonderingen op productonderdelen:
Batterijen
Accessoires
Verbruiksartikelen zoals:
Filters
Borstels
Vuilniszakken
Messen
Schoonmaakpads
Reinigingsoplossingen
Schade door gebruik of omstandigheden:
Normale slijtage
Onjuist of ruw gebruik
Schade door:
Ongelukken
Misbruik of verwaarlozing
Brand, water- of bliksemschade
Overmacht/natuurrampen
Niet opvolgen van gebruikersinstructies
Gebruik van niet-geautoriseerde onderdelen of reinigingsmiddelen
Aanpassingen of reparaties door uzelf of derden zonder onze toestemming
Onvoldoende verpakking bij retournering
Externe oorzaken zoals:
Stroomstoringen of fluctuaties
Slechte internetverbinding
Zwak wifi-signaal in de woning
Administratieve voorwaarden:
Het serienummer is verwijderd, beschadigd of onleesbaar
U heeft de garantievoorwaarden of uw overeenkomst met ons geschonden
Eigen herstelpogingen:
U heeft geprobeerd het product zelf te repareren zonder overleg
U heeft de gebruiksaanwijzing niet opgevolgd
Klachtenprocedure
Heeft u een klacht over een bij ons gekocht product? Neem dan gerust contact met ons op:
📞 Telefonisch: Werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur
📧 E-mail: service@zoefrobot.nl
Retourzending bij klacht:
De verzendkosten voor het retourneren zijn in eerste instantie voor eigen rekening.
Indien de klacht gegrond blijkt, vergoeden wij de verzendkosten tot:
€6,95 voor zendingen binnen Nederland
Max. €11,95 voor zendingen buiten Nederland
Wij streven ernaar om uw klacht zo snel mogelijk, en altijd in overleg met u, op te lossen. Volg bij het retourproces altijd zorgvuldig onze instructies op voor een soepele afhandeling.
Niet tevreden? Bemiddeling & geschillen
Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke bemiddelingsinstantie:
WebwinkelKeur: via hun geschillenbemiddeling
Europees ODR-platform (voor consumenten binnen de EU):
http://ec.europa.eu/odr
Als uw klacht nog niet elders in behandeling is, kunt u deze via dit platform indienen.