Garantie & Klachten

Garantie & Klachtenafhandeling

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en doen er uiteraard alles aan om uw bestelling in perfecte staat bij u af te leveren. Toch kan het helaas voorkomen dat er tijdens het transport iets misgaat of dat er een ander probleem optreedt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Garantievoorwaarden

Wanneer u een gebrek constateert, dient u dit volgens de wet binnen twee maanden na ontdekking aan ons te melden. Valt het gebrek binnen de garantievoorwaarden, dan zorgen wij kosteloos voor vervanging of reparatie van het product.

Voor onze robots geldt een garantietermijn van twee (2) jaar na ontvangst van het product, met uitzondering van onderstaande gevallen. Binnen deze periode garanderen wij dat het product vrij is van materiaal- en fabricagefouten.

Indien het product niet aan de garantiestandaard voldoet, zullen wij het binnen een redelijke termijn kosteloos repareren of vervangen.


Wat valt niet onder de garantie?

De onderstaande situaties en onderdelen vallen buiten de garantie:

  1. Uitzonderingen op productonderdelen:

    • Batterijen

    • Accessoires

    • Verbruiksartikelen zoals:

      • Filters

      • Borstels

      • Vuilniszakken

      • Messen

      • Schoonmaakpads

      • Reinigingsoplossingen

  2. Schade door gebruik of omstandigheden:

    • Normale slijtage

    • Onjuist of ruw gebruik

    • Schade door:

      • Ongelukken

      • Misbruik of verwaarlozing

      • Brand, water- of bliksemschade

      • Overmacht/natuurrampen

    • Niet opvolgen van gebruikersinstructies

    • Gebruik van niet-geautoriseerde onderdelen of reinigingsmiddelen

    • Aanpassingen of reparaties door uzelf of derden zonder onze toestemming

    • Onvoldoende verpakking bij retournering

    • Externe oorzaken zoals:

      • Stroomstoringen of fluctuaties

      • Slechte internetverbinding

      • Zwak wifi-signaal in de woning

  3. Administratieve voorwaarden:

    • Het serienummer is verwijderd, beschadigd of onleesbaar

    • U heeft de garantievoorwaarden of uw overeenkomst met ons geschonden

  4. Eigen herstelpogingen:

    • U heeft geprobeerd het product zelf te repareren zonder overleg

    • U heeft de gebruiksaanwijzing niet opgevolgd


Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over een bij ons gekocht product? Neem dan gerust contact met ons op:

📞 Telefonisch: Werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur
📧 E-mail: service@zoefrobot.nl

Retourzending bij klacht:

  • De verzendkosten voor het retourneren zijn in eerste instantie voor eigen rekening.

  • Indien de klacht gegrond blijkt, vergoeden wij de verzendkosten tot:

    • €6,95 voor zendingen binnen Nederland

    • Max. €11,95 voor zendingen buiten Nederland

Wij streven ernaar om uw klacht zo snel mogelijk, en altijd in overleg met u, op te lossen. Volg bij het retourproces altijd zorgvuldig onze instructies op voor een soepele afhandeling.


Niet tevreden? Bemiddeling & geschillen

Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke bemiddelingsinstantie:

  • WebwinkelKeur: via hun geschillenbemiddeling

  • Europees ODR-platform (voor consumenten binnen de EU):
    http://ec.europa.eu/odr

Als uw klacht nog niet elders in behandeling is, kunt u deze via dit platform indienen.